Infó block

Digitális élményközpont nyílt Budapesten

Digitális élményközpont nyílt Budapesten, az Új Hidegkuti Nándor Stadionban, ahol az érdeklődők felfedezhetik és kipróbálhatják a legújabb infokommunikációs és digitális eszközöket.

 

Az EDU & FUN Digitális Élményközpont Budapest keddi átadásán az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti és stratégiai államtitkára elmondta: a központban egyebek mellett a robottechnikát, a 3D nyomtatást és az okostechnológiákat is megismerhetik az iskolások és hétvégenként az érdeklődő családok. 



A kormány kiemelt célja, hogy a magyar fiatalok a jövő nyertesei legyenek, „jövőnkre pedig nagyrészt a technológiai fejlődés és a digitalizáció lesz hatással” – jelentette ki Schanda Tamás. Közölte: a digitális ismereteket hatékonyan fejlesztő élménykomplexum több mint 430 millió forintból valósult meg.

Hangsúlyozta azt is, közös cél, hogy minél többen válasszanak műszaki, informatikai pályát. A központban szervezett programok az iskolások digitális tudását, technológiai ismereteiket jelentősen bővíti, és jelentősen befolyásolhatja a pályaválasztási döntésüket is – mondta az államtitkár.

Schanda Tamás kiemelte: nemzetstratégia cél azokon a területeken erősíteni, amelyek meghatározzák a jövőt. A digitális képességek fejlesztése, az innovatív technológiák megismertetése mind hozzájárul ahhoz, hogy nemzetközi szinten is versenyképes ország legyünk – tette hozzá.

Buranits Ildikó, az MTK alelnöke arról beszélt, az MTK-ban közös cél, hogy elsők legyenek közösségépítésben, innovációban és tudásban, és ezért is nagy megtiszteltetés számukra, hogy stadionuk otthont adhat egy digitális élményközpontnak Székesfehérvár, Győr és Debrecen után.

A digitalizáció napjainkra a sikeresség és a gyarapodás legfontosabb eszközévé vált, ezért a digitális kompetenciák megszerzése kulcsfontosságú, elengedhetetlen a felnövekvő nemzedékek számára – hangsúlyozta.




Solymár Károly Balázs, az ITM digitalizációért felelős helyettes államtitkára elmondta, az átadott élményközpontok azt a célt szolgálják, hogy minél többen válasszák az informatikai felsőoktatást. A központokban az iskolás csoportok képzett pedagógusok segítségével játékos foglalkozások keretében tanulhatnak meg programozni, vagy éppen megismerhetik a 3D nyomtatást. Továbbá játszhatnak robotokkal és programozhatják is azokat – tette hozzá.

Solymár Károly Balázs azt mondta: a 2016-ban indult Programozd a jövőd elnevezésű program legnagyobb eredményét a digitális élményközpontok jelentik. Győrben több mint 16 ezer gyerek vett részt foglalkozáson, a februárban megnyílt debreceni központban már mintegy ezren megfordultak. A következő központ Zalaegerszegen nyílik majd meg – közölte.

  


forrás:
hirado.hu